> Domov > Actros

Jazdené vozidlá Actros - {{$rootScope.tsoSearchWidget.totalSearchCount}} vozidiel

V našej sieti SelecTrucks ponúkame nový Actros od značky Mercedes-Benz. Actros písal históriu a dodnes je vlajkovou loďou Mercedes-Benz Trucks v triede ťažkých nákladných vozidiel.

Actros bol predstavený v roku 1996 na IAA pre úžitkové vozidlá. Označenie Actros nesie konštrukčný rad nákladných vozidiel značky Mercedes-Benz spoločnosti Daimler AG. Actros je v mnohých oblastiach triedou novej generácie. Predovšetkým všestranné elektronické systémy sa do konštrukcie úžitkových vozidiel zaviedli vo vozidle Actros. Actros sa v sektore úžitkových vozidiel stal synonymom spoľahlivosti. Podarilo sa to najmä vďaka zásadnému zvýšeniu kvality a množstvu detailných zlepšení. Actros tiež dosiahol výborné výsledky v predaji.

 

Novo uvedený model mal zosieťované riadiace prístroje, elektronicky riadenú brzdovú sústavu na stlačený vzduch a tiež novú generáciu elektro-pneumatického pozicionéru (EPS) pre radenie „Telligent” na nových prevodovkách. Ďalšou inováciou boli nové motory série 500 (V6 a V8) s riadením motora „Telligent” a flexibilným systémom údržby „Telligent”.

 

Všetky motory Actros pôvodne spĺňali emisnú normu Euro 2 a neskôr aj Euro 3. V modeli Actros bol neskôr po prvýkrát použitý nový konštrukčný rad OM 500 s nasledujúcimi označeniami: OM 501 LA pre motor V6 (od 230 kW (313 k) s max. krútiacim momentom 1 530 Nm do 350 kW (476 k) s max. krútiacim momentom 2 300 Nm) a OM 502 LA pre V8 (od 375 kW (500 k) s max. krútiacim momentom 2 400 Nm do 440 kW (598 k) s max. krútiacim momentom 2 800 Nm). Takmer pre všetky motory existujú ekvivalentné diely. Počas vývoja nového radu sa práve na tento moment kládol veľký dôraz.

 

Novinkou v tomto rade je aj systém vstrekovania paliva fungujúci na princípe združeného vstrekovacieho systému (UPS). Každý valec má vlastné vstrekovacie čerpadlo poháňané vlastnou vačkou na vačkovom hriadeli. Je to inovácia oproti čerpadlám kartušového typu, ktoré sa používali desiatky rokov.

 

V modeli Actros sa kládol veľký dôraz najmä na bezpečnosť. Preto neprekvapuje, že s uvedením vozidla Actros prichádzajú na svet aj nové bezpečnostné systémy. Do vozidla Actros sa začali montovať ABS, ASR a airbag pre vodiča – bezpečnostné systémy, ktoré dnes nájdeme vo väčšine diaľkových nákladných vozidiel. Ďalšie systémy ako regulácia odstupu, regulácia stability, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a asistent núdzového brzdenia boli montované ako zvláštna výbava.

Actros sa montuje v závode vo Wörth am Rhein. V rokoch 1997, 2004, 2009 a 2012 ho medzinárodná porota zložená z novinárov špecialistov zvolila za „Nákladné vozidlo roka”.

 

„Actros Black Edition” je špeciálnou sériou radu Actros. V roku 2005 v nej bolo vyrobených len 250 kusov. Model je výnimočný svojou zvláštnou výbavou a silnejšími motormi.

Mercedes-Benz Trucks (Daimler Trucks) patrí do divízie nákladných vozidiel spoločnosti Daimler AG. Do tejto divízie patria značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star a Thomas Built Buses.

 

Daimler sa postupom času stal jedným z najväčších výrobcov nákladných vozidiel na svete. Od roku 1965 je najvýznamnejšou výrobnou lokalitou Mercedes-Benz Trucks závod vo Wörth am Rhein. Hlavné modely nákladných vozidiel vrátane Actros, Atego a Axor sa vyrábajú vo Wörthe; týka sa to najmä výroby kabín a zostavovania vozidiel.

 

Carl Benz a Gottlieb Daimler, dizajnéri a zakladatelia spoločnosti, predstavili v roku 1896 prvé nákladné vozidlo značky Mercedes-Benz, nákladné vozidlo Daimler od Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG – Spoločnosť na výrobu motorov) ako sa v tom čase spoločnosť volala. Až do začiatku 2. svetovej vojny vyrábala Daimler-Benz rôzne korbové a iné nákladné vozidlá. Modely ako Mercedes-Benz Lo 2000 a L 1500 na drevný plyn, obidva z 30. rokov, sú dodnes obdivovanými exponátmi v múzeách.

 

V roku 2004 sa značka Mercedes-Benz stala prvým výrobcom dnešných motorov Mercedes-Benz, ktoré dodržiavali emisné normy Euro 4 a Euro 5. V nákladných vozidlách značky Mercedes-Benz na to použili technológiu SCR (selektívnej katalytickej redukcie). Túto technológiu neskôr začala používať väčšina výrobcov nákladných vozidiel. Katalyzátor SCR premieňa oxidy dusíka na dusík a vodné pary pomocou chemickej reakcie s pridaním prísady AdBlue. Znamená to, že emisie sa už neznižujú len v motore, čo bolo bežné pri dovtedy používaných motoroch.

 

Vo vozidle Actros sa kládol veľký dôraz na bezpečnosť. Preto neprekvapuje, že s uvedením vozidla Actros prichádzajú na svet aj nové bezpečnostné systémy. Do vozidla Actros sa začali montovať ABS, ASR a airbag pre vodiča – bezpečnostné systémy, ktoré dnes nájdeme vo väčšine diaľkových nákladných vozidiel. Ďalšie systémy ako regulácia odstupu, regulácia stability, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a asistent núdzového brzdenia boli montované ako zvláštna výbava.

Dostávajte najnovšie ponuky nákladných vozidiel e-mailom.
Sami si zvolíte, aké ponuky vám budeme zasielať a tiež ako často ich budeme zasielať.

Objednajte si zasielanie TruckLetter
  • Nové vozidlá na sklade
  • Vozidlá za znížené ceny