> Domov > Atego

Jazdené vozidlá Atego - {{$rootScope.tsoSearchWidget.totalSearchCount}} vozidiel

Atego od značky Mercedes-Benz ponúkame v našej sieti SelecTrucks. Atego je výnimočné svojou hospodárnosťou a vysokou spoľahlivosťou. Používa sa najmä v ľahkej distribučnej doprave.

Označenie Atego nesie trieda nákladných vozidiel značky Mercedes-Benz spoločnosti Daimler AG.

 

Atego bol uvedený na trh ako nástupca konštrukčného radu LK v roku 1998. Prvé vozidlá patrili do triedy stredne ťažkých nákladných vozidiel. V ponuke bola verzia so štvorvalcovým radovým dieselovým motorom OM 907 LA so zdvihovým objemom valcov 4,25 l a šesťvalcovým radovým motorom OM 906 LA so zdvihovým objemom valcov 6,37 l. Mali výkonnosť 90 – 205 kW (122 – 279 k) a krútiaci moment 470 – 1 100 Nm. Spoločnosť Daimler už od začiatku ponúkala Atego v rôznych verziách. K dispozícii boli napríklad pre vozidlá Atego štyri varianty kabíny vodiča, rôzne rázvory od 3 020 mm do 6 260 mm a tiež rôzne typy nadstavby. Na výber boli aj viaceré typy prevodoviek. Napríklad G42/5-5 s 5 rýchlostnými stupňami, G60/6-6 a G85/6-6 so 6 rýchlostnými stupňami a 12-stupňová prevodovka. Rad Atego ponúkal aj rôzne typy tonáže: od 6,5 až po 15 metrických ton.

 

Ťažké nákladné vozidlo Atego

V roku 1998 ešte neexistoval konštrukčný rad medzi vozidlami Atego a Actros. Preto sa Atego vyrábal aj ako ťažké nákladné vozidlo. Bol vybavený výkonnými motormi a vyšším rámom. V roku 2000 boli na trh uvedené v tejto triede typy Atego 1533 a 1833. Atego prichádza so šesťvalcovým radovým motorom OM 906 LA. Zdvihový objem valcov sa zvýšil na 7,2 l a s ním aj výkon motora na 240 kW (326 k) a krútiaci moment na 1 300 Nm. Motor je označený číslom OM 926 LA.

 

V roku 2001 nahradil konštrukčný rad ťažkých nákladných vozidiel Atego nový konštrukčný rad. V tomto roku sa začína s výrobou vozidla Mercedes-Benz Axor, ktorý vyplnil medzeru medzi vozidlami Atego a Actros. Od uvedenia vozidla Atego na trh v roku 1998 (premiéra vozidla Atego) až do príchodu „ťažkého nákladného vozidla Atego” boli vozidlá vybavené štvorvalcovým radovým motorom OM 904 LA alebo šesťvalcovým radovým motorom OM 906 LA.

 

Modernizované Atego sa prvýkrát predstavilo na IAA pre úžitkové vozidlá v roku 2004. V rámci modernizácie dostal model väčšie smerovky a zmenila sa aj jeho predná časť, takže vyzerali rovnako ako na novom vozidle Actros z marca 2003. Motory zostali rovnaké. Dali sa však kombinovať s rôznymi prevodovkami.  Na výber bola nová hydraulická prevodovka s ručným radením G131-9. 9-stupňová prevodovka (4-stupňová základná prevodovka s deličom a plazivým prevodom a spiatočkou), alebo nová automatická prevodovka G85-6 Telligent (technológia prevzatá z vozidla Actros). Tento typ zároveň riadil aj brzdné a asistenčné systémy (ABS, ASR, BAS, atď.). V roku 2005 bola rozšírená aj pôvodná ponuka motorov Atego. Prichádza nový radový štvorvalec. Jeho výhodou bola omnoho nižšia hmotnosť oproti radovému šesťvalcu OM 906 LA, čo malo výrazný dopad najmä na segment citlivý na užitočné zaťaženie 11,99 metrických ton. Výkon Atego xx17 sa zlepšil o 7 k na 177 k (a krútiaci moment o 5 Nm na 675 Nm). Výsledkom bolo Atego xx18.

 

Zmeny sa dotkli aj kokpitu Atego, ktorý prešiel modernizáciou a stal sa z neho priestor veľmi podobný interiéru osobných vozidiel. Kokpit bol v ponuke v troch verziách: distribúcia, diaľková doprava a komfort. Sériovo boli všetky vozidlá vybavené verziou pre distribúciu. Ostatné dve verzie boli v ponuke za príplatok ako voliteľný nadštandard. Verzia pre distribúciu má úzku prednú časť, ktorá umožňuje ľahší presun na vedľajšie sedadlo pri vodičovi. Do kokpitu vozidla na distribučnú prepravu sa dalo pridať ďalšie stredové sedadlo. Verzia Atego pre diaľkovú dopravu a verzia komfort má naopak širokú prednú sekciu na ďalšie úložné priestory. Verzia pre diaľkovú dopravu je vybavená množstvom úložného priestoru na motorovom bloku. Verzia komfort má veľmi kvalitnú povrchovú úpravu, ktorá zvyšuje pohodlie vodiča. Vodiči majú k dispozícii tiež komfortné širšie lôžka s odolnými lamelovými matracmi.  Nové lôžka majú šírku 64,5 cm (spodné) a 70 cm (vrchné).

 

V modelovom roku 2006 bolo Atego vybavené motormi Euro 4/5 v kombinácii s technológiou BlueTec. Táto technológia už bola známa z vozidla Actros.

Mercedes-Benz Trucks (Daimler Trucks) patrí do divízie nákladných vozidiel spoločnosti Daimler AG. Do tejto divízie patria značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star a Thomas Built Buses.

 

Daimler sa postupom času stal jedným z najväčších výrobcov nákladných vozidiel na svete. Od roku 1965 je najvýznamnejšou výrobnou lokalitou Mercedes-Benz Trucks závod vo Wörth am Rhein. Hlavné modely nákladných vozidiel vrátane Actros, Atego a Axor sa vyrábajú vo Wörthe; týka sa to najmä výroby kabín a zostavovania vozidiel.

 

Carl Benz a Gottlieb Daimler, dizajnéri a zakladatelia spoločnosti, predstavili v roku 1896 prvé nákladné vozidlo značky Mercedes-Benz, nákladné vozidlo Daimler od Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG – Spoločnosť na výrobu motorov) ako sa v tom čase spoločnosť volala. Až do začiatku 2. svetovej vojny vyrábala Daimler-Benz rôzne korbové a iné nákladné vozidlá. Modely ako Mercedes-Benz Lo 2000 a L 1500 na drevný plyn, obidva z 30. rokov, sú dodnes obdivovanými exponátmi v múzeách.

 

V roku 2004 sa značka Mercedes-Benz stala prvým výrobcom dnešných motorov Mercedes-Benz, ktoré dodržiavali emisné normy Euro 4 a Euro 5. V nákladných vozidlách značky Mercedes-Benz na to použili technológiu SCR (selektívnej katalytickej redukcie). Túto technológiu neskôr začala používať väčšina výrobcov nákladných vozidiel. Katalyzátor SCR premieňa oxidy dusíka na dusík a vodné pary pomocou chemickej reakcie s pridaním prísady AdBlue. Znamená to, že emisie sa už neznižujú len v motore, čo bolo bežné pri dovtedy používaných motoroch.

 

Vo vozidle Actros sa kládol veľký dôraz na bezpečnosť. Preto neprekvapuje, že s uvedením vozidla Actros prichádzajú na svet aj nové bezpečnostné systémy. Do vozidla Actros sa začali montovať ABS, ASR a airbag pre vodiča – bezpečnostné systémy, ktoré dnes nájdeme vo väčšine diaľkových nákladných vozidiel. Ďalšie systémy ako regulácia odstupu, regulácia stability, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a asistent núdzového brzdenia boli montované ako zvláštna výbava.

Dostávajte najnovšie ponuky nákladných vozidiel e-mailom.
Sami si zvolíte, aké ponuky vám budeme zasielať a tiež ako často ich budeme zasielať.

Objednajte si zasielanie TruckLetter
  • Nové vozidlá na sklade
  • Vozidlá za znížené ceny

Katalóg nákladných vozidiel – zoznamy jazdených nákladných vozidiel